 |
Wydział Nauk Przyrodniczych i Wydział Nauk o Ziemi Uniwersytetu Szczecińskiego Forum dla studentów i kandydatów | Szczecin
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Moon
Administrator

Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:34, 11 Sie 2007 Temat postu: Kierunki, krótka charakterystyka... |
|
|
Wydział Nauk przyrodniczych Uniwersytetu Szczecińskiego
Kierunki:
1. Biologia
Studia dzienne zawodowe kierunku biologia trwają 3 lata i kończą się uzyskaniem dyplomu licencjata, studia magisterskie uzupełniające magisterskie uzupełniające trwają 2 lata i uzyskuje się tytuł magistra biologii.
Absolwent kierunku biologia posiada wiedzę umożliwiającą mu poznawanie, rozumienie i interpretowanie podstawowych procesów biologicznych w organizmach żywych funkcjonujących w środowisku naturalnym. Absolwent biologii Uniwersytetu Szczecińskiego, jest szczególnie kompetentny w zakresie zagadnień fizyczno-przyrodniczych. Wiedza
i umiejętności nabyte w trakcie studiów pozwalają absolwentowi biologii na podejmowanie pracy w placówkach naukowych, uniwersytetach, laboratoriach środowiskowych
i medycznych, w urzędach administracji państwowej i samorządowej, w instytucjach
i przedsiębiorstwach, których działalność związana jest z wykorzystaniem zasobów naturalnych, ochroną i kształtowaniem środowiska przyrodniczego oraz w instytucjach związanych z gospodarką morską.
Umiejętności te w najszerszym zakresie uzyskuje absolwent specjalności biologia ogólna. Jest on w szczególności przygotowany merytorycznie do nauczania biologii
w szkołach, jednakże warunkiem pełnego przygotowania do zawodu nauczyciela jest ukończenie fakultatywnego bloku zajęć psycho-pedagogicznych i dydaktycznych, których realizacja stanowi dodatkowy indywidualny (dobrowolny) wybór studenta, na II roku studiów.
W ramach specjalności biologia z podstawami ochrony środowiska, w zależności od specjalizacji, uzyskuje umiejętności: prowadzenia działalności w zakresie biologii i ochrony środowiska, w tym działalności kontrolnej na wszystkich poziomach administracji – biologia środowiska lądowego; prowadzenia działalności w zakresie biologii i ochrony morza
2. Biotechnologia
Studia dzienne zawodowe kierunku biotechnologia trwają 3 lata i kończą się uzyskaniem dyplomu licencjata, studia magisterskie uzupełniające magisterskie uzupełniające trwają 2 lata i uzyskuje się tytuł magistra biotechnologii.
Absolwent biotechnologii powinien być przygotowany teoretycznie i praktycznie do podjęcia pracy w różnych gałęziach gospodarki stosujących odpowiednie techniki biotechnologiczne (w przemyśle spożywczym, farmaceutycznym, paszowym, chemii gospodarczej). Powinien znać biotechnologie stosowane w hodowli roślin i zwierząt (techniki in vitro), w ochronie zdrowia (diagnostyka molekularna) oraz ochronie środowiska (biopreparaty, oczyszczanie biologiczne, biotransformacje). Nabycie tych umiejętności pozwoli mu na podjęcie pracy w placówkach naukowych szkół wyższych i PAN, a także w laboratoriach różnego typu między innymi służby zdrowia i ochrony środowiska.
3. Ochrona Środowiska
Studia dzienne zawodowe na kierunku ochrona środowiska realizowane są w trybie 3 lat i po ukończeniu uzyskuje się tytuł licencjata.
Studia na kierunku ochrona środowiska przygotowują specjalistów do programowania, organizowania oraz prowadzenia kontroli działalności w zakresie ochrony i kształtowania środowiska- w ujęciu lokalnym, regionalnym i krajowym oraz do prowadzenia związanych z tą problematyką badań naukowych. Absolwent kierunku ochrona środowiska posiada podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, ekologii, fizyki, informatyki i matematyki, ogólną wiedzę przyrodniczą, a także wiedzę specjalistyczną z zakresu oddziaływania człowieka na środowisko. Umożliwia to osobom, które ukończą studia podjęcie pracy w administracji, przemyśle, rolnictwie, jednostkach badawczych, instytucjach zajmujących się zintegrowanym zarządzaniem środowiskowym
4. Turystyka i Rekreacja
Kierunek ten realizowany jest w ramach Instytutu Nauk o Morzu na poziomie 3-letnich studiów pierwszego stopnia w systemie stacjonarnym i niestacjonarnym. Studia kończą się uzyskaniem tytułu zawodowego licencjata.
Absolwenci studiów pierwszego stopnia będą mogli kontynuować naukę na studiach drugiego stopnia (magisterskie studia uzupełniające) na kierunku TURYSTYKA I REKREACJA.
Program studiów obejmuje 5 bloków przedmiotowych: "środowisko", "kultura", "humanistyka", "ekonomia i prawo" oraz "praktyka".
W bloku "środowisko" wykładane będą między innymi następujące przedmioty: ekologia, funkcjonowanie środowiska przyrodniczego, geografia turystyczna, klimatologia regionalna i bioklimatologia człowieka, ochrona środowiska i turystyka proekologiczna.
W bloku "kultura" są następujące przedmioty: architektura, historia kultury i sztuki, muzealnictwo.
W bloku "humanistyka" są następujące przedmioty: psychologia, socjologia turystyki, wychowanie zdrowotne i promocja zdrowia.
Blok "ekonomia i prawo" obejmuje: ekonomię, ekonomikę turystyki i rekreacji, finanse przedsiębiorstw i podstawy rachunkowości w turystyce, organizację i zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym, marketing usług turystycznych i rekreacyjnych, prawo w turystyce i rekreacji.
W bloku przedmiotów praktycznych znajdują się między innymi: agroturystyka, turystyka w biznesie i organizacja kongresów, protokół dyplomatyczny i negocjacje, hotelarstwo i gastronomia, dwa języki obce, krajoznawstwo, marketing usług turystycznych i rekreacyjnych, wycena nieruchomośći turystycznych, podstawy i zastosowania informatyki, praktyki zawodowe w hotelach i przedsiębiorstwach turystycznych oraz obozy terenowe (letnie i zimowe).
Sylwetka absolwenta kierunku Turystyka i rekreacja
Absolwent kierunku turystyka i rekreacja zostanie wyposażony w wiedzę humanistyczną - pozwalającą poznać potrzeby ludzkie oraz zrozumieć związki i procesy społeczne odzwierciedlające się w turystyce i rekreacji, przyrodniczą - dającą podstawy zrozumienia systemu człowiek - środowisko oraz ekonomiczną, organizacyjną i prawną - umożliwiającą ocenę i świadome wykorzystywanie mechanizmów typowych dla gospodarki rynkowej. Zdobyte w trakcie studiów umiejętności praktyczne umożliwią absolwentowi turystyki i rekreacji prowadzenie działalności zawodowej w sferze turystyki i rekreacji. Absolwent tego kierunku może podjąć pracę w biurach podróży, hotelach, ośrodkach wypoczynkowych, sportowych i rekreacyjnych, a także w administracji i organizacjach społecznych na stanowiskach kierowniczych i wykonawczych związanych z turystyką i rekreacją.
5. Geografia
Na Wydziale Nauk Przyrodniczych Uniwersytetu Szczecińskiego kierunek Geografia realizowany jest w ramach trzyletnich zawodowych studiów stacjonarnych.
Studia kończą się nadaniem tytułu zawodowego licencjata. Studia trwają 6 semestrów.
Absolwent posiada podstawowa wiedzę z zakresu geografii oraz zna relacje kształtujące funkcjonowanie systemu przyroda-człowiek. Zna podstawowe procesy zachodzące w przyrodzie, społeczeństwie i gospodarce. Posiada umiejętności wykorzystywania wyników analiz i informacji o naturalnych i antropogenicznych zjawiskach i procesach dla potrzeb kompleksowego gospodarowania i zarządzania przestrzenią. Absolwent jest przygotowany do: (1) pracy w instytucjach zajmujących się środowiskiem przyrodniczym, jego kształtowaniem i ochroną, (2) pracy w instytucjach zajmujących się gospodarką przestrzenną, warunkami życia ludzi oraz organizacją działalności społeczno-gospodarczej oraz (3) pracy w szkolnictwie - po ukończeniu specjalności nauczycielskiej (zgodnie z rozporządzeniem ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego w sprawie standardów kształcenia nauczycieli). Absolwent zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym w stopniu niezbędnym do wykonywania zawodu. Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia.
6. Zdrowie Publiczne
Zadaniem studiów w zakresie zdrowia publicznego jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę z pogranicza nauk przyrodniczych, w tym nauk medycznych i nauk społecznych oraz w praktyczne umiejętności stawiania i rozwiązywania problemów w zakresie ochrony zdrowia i promocji zdrowia, wśród zagadnień teoretycznych student powinien znać i rozumieć procesy warunkujące stan zdrowia, metody służące ochronie zdrowia i wzmacniania potencjału zdrowotnego, zasady racjonalnego stosowania tych metod.
Wśród umiejętności praktycznych ważna jest umiejętność identyfikowania problemów zdrowotnych, promocji zdrowia na poziomie lokalnym i rodzinnym i wiązania ich z działaniami opieki zdrowotnej, posługiwania się przepisami prawnymi w obrębie sektora zdrowotnego, posiadania umiejętności opracowywania problemów zdrowotnych. Wiedza teoretyczna i praktyczna musi być uzupełniona wpajaniem studentom wartości związanych z publiczną odpowiedzialnością za promowanie zdrowia oraz za odpowiedni dostęp społeczeństwa do świadczeń opieki zdrowotnej. Fundamentem tych wartości jest zasada sprawiedliwości i solidarności w odniesieniu do zagadnień zdrowotnych, w połączeniu z zasadą pomocniczości.
Odpowiednie połączenie wiedzy teoretycznej, praktycznej i idei publicznej odpowiedzialności powinno umożliwić absolwentom studiów swobodne poruszanie się w problemach sektora zdrowia publicznego, w tym opieki społecznej umożliwiających im w toku rozwoju karier zawodowych pełnienie wielu funkcji kierowniczych tak w instytucjach (zakładach) promujących zdrowie w administracji rządowej, jak i w instytucjach opieki społecznej.
Studia w zakresie zdrowia publicznego należą do studiów o dużym zainteresowaniu, ze względu na olbrzymie potrzeby na fachowców z tego zakresu, zarówno w kraju jak i zagranicą.
Program studiów
Studia dzienne na kierunku zdrowie publiczne, specjalność: promocja zdrowia trwają 3 lata (6 semestrów).
Grupy przedmiotów i obciążenia podstawowe:
A. Przedmioty kształcenia ogólnego.
B. Przedmioty podstawowe.
C. Przedmioty kierunkowe, zawodowe, specjalistyczne.
A. Przedmioty kształcenia ogólnego.
1. Informatyka
2. Przedmiot do wyboru
3. Język obcy
4. Wychowanie fizyczne
B. Przedmioty podstawowe
1. Prawo
2. Ekonomia
3. Socjologia
4. Psychologia
5. Metodologia badań naukowych
6. Ochrona środowiska
7. Biostatystyka
8. Demografia
C. Przedmioty kierunkowe, zawodowe i specjalizacyjne
1. Podstawy zdrowia publicznego
2. Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna
3. Epidemiologia z elementami mikrobiologii
4. Ekonomika i finanse w opiece zdrowotnej
5. Organizacja i zarządzanie w służbie zdrowia
6. Nadzór sanitarno-epidemiologiczny
7. Ubezpieczenia zdrowotne
8. Polityka społeczna i zdrowotna
9. Międzynarodowe problemy zdrowotne
10. Organizacja ratownictwa medycznego
11. Nauka o człowieku
12. Propedeutyka medyczna
13. Żywienia człowieka
14. Zdrowie środowiskowe
15. Kwalifikowana pierwsza pomoc
16. Wychowanie zdrowotne
17. Komunikacja interdyscyplinarna
18. Patologie społeczne
19. Edukacja zdrowotna w rodzinie
20. Media w edukacji
21. Strategia działań promocyjnych w środowisku
22. Gerontologia
23. Higiena
24. Podstawy fizjoterapii
25. Organizacja lecznictwa uzdrowiskowego
26. Sanologia
27. Programy promocji zdrowia
28. Promocja zdrowia populacji kobiet i dzieci
29. Promocja zdrowia i higieny w środowisku pracy
30. Promocja zdrowia i higieny w zakładach nauczania i wychowania.
Po ukończeniu studiów licencjackich w zakresie: zdrowia publicznego,
kierunek :promocja zdrowia absolwenci powinni posiadać wiedzę z pogranicza nauk przyrodniczych, medycznych i społecznych będących podstawą znajomości i rozumienia zachowań warunkujących zdrowie, metod służących ochronie zdrowia i edukacji zdrowotnej oraz zasad racjonalnego ich stosowania.
Absolwent tego kierunku studiów powinien posiadać pewne szczególne cechy osobowe takie jak: tolerancja, zdolność zjednywania ludzi, komunikatywność oraz być wzorem zdrowego trybu życia. Absolwent powinien znać język obcy umożliwiający korzystanie z literatury fachowej oraz mieć zdolność dostrzegania i konkretnego rozwiązywania problemów naukowych i edukacyjnych a także umiejętności przygotowywania z zakresu własnej działalności.
Miejscem zatrudnienia dla absolwentów mogą być placówki oświaty zdrowotnej, sanatoria, hospicja, domy pomocy społecznej, ośrodki wczasowe, placówki administracji państwowej i samorządowej, organizacje kultury fizycznej.
7. Wychowanie Fizyczne
Studia w Instytucie Kultury Fizycznej mają na celu przygotowanie studentów do wykonywania zawodu nauczyciela wychowania fizycznego. Dają także możliwość uzyskania stopnia instruktora różnych specjalności sportowych lub trenera pływania. Miejscem zatrudnienia absolwentów mogą być: szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne lub ponadpodstawowe, szkoły wyższe oraz organizacje społeczne kultury fizycznej i turystyki.
Studia dzienne w ramach kierunku wychowania fizycznego na US realizowane są w specjalności: nauczycielskiej. W trakcie 8 semestru (IV rok), studenci wybierają jedną specjalizację sportową, w której chcieliby uzyskać tytuł instruktora. Program studiów zakłada możliwość poszerzenia liczby specjalizacji, których zawartość merytoryczna treści programowych, może być w poszczególnych latach dostosowywana do aktualnych potrzeb i możliwości, limitowanych kadrą dydaktyczną oraz liczbą zgłaszających chęć ich podjęcia studentów. Przy czym zawsze zachowane zostają standardy godzinowe i egzaminacyjne, w ramach limitów przypadających na każdy z bloków (90 godzin zajęć, 1 egzamin).
Studia zaoczne w ramach kierunku wychowania fizycznego na Uniwersytecie Szczecińskim realizowane są bez możliwości wyboru specjalizacji.
Studenci zaoczni IV roku, nie pracujący na stanowisku nauczyciela wychowania fizycznego, zobowiązani są do odbycia praktyki pedagogicznej w szkole podstawowej, gimnazjum lub szkole średniej.
Baza dydaktyczna
Zajęcia dydaktyczne - teoretyczne prowadzone są w budynku Instytutu Kultury Fizycznej przy al. Piastów 40 w 18 salach dydaktycznych wyposażonych w telewizory, wideo, rzutniki różnego typu, komplety filmów dydaktycznych.
Zajęcia dydaktyczne – sprawnościowe prowadzone są:
- Gry zespołowe: w pełno-wymiarowych, nowoczesnych halach sportowych przy al. Piastów i przy ul. Felczaka
- Gimnastyka: w sali gimnastycznej przy ul. Wielkopolskiej
- Pływanie: w basenie Szczecińskiego Domu Sportu przy ul. Wąskiej
- Lekka atletyka: w nowoczesnym, doskonale wyposażonym stadionie i hali lekkoatletycznej przy ul. Litewskiej
- Wioślarstwo: na przystani wioślarskiej AZS na wyspie Weneckiej (obecnie jest to jeden z najładniejszych ośrodków wioślarskich w kraju).
W ramach programu nauczania studenci korzystają z pomocy dydaktycznych, takich jak: aparatura do oceny skrzywień kręgosłupa, siły zginaczy i prostowników w dużych stawach, cykloergometrów rowerowych, cykloergometrów wioślarskich, bieżni mechanicznej, fotooptycznych urządzeń do pomiaru czasu, urządzeń do pomiaru czasu reakcji prostej i złożonej, trenażerów komputerowych do nauki ratownictwa medycznego i wielu innych pomocy niezbędnych przy realizacji programu studiów.
Zajęcia z antropologii i fizjologii prowadzone są przez Katedrę Antropologii oraz Katedrę Fizjologii, które aktualnie znajdują się w strukturach biologii. W obrębie tych katedr funkcjonują laboratoria i pracownie antropologii oraz wysiłku fizycznego z których korzystają studenci w ramach zajęć akademickich. Pracownia antropologii wyposażona jest w instrumentarium antropometryczne, aparat Biotest z mikroskopem Studar i Biolar. Pracownia fizjologii wyposażona jest w specjalistyczny sprzęt do oceny wskaźników fizjologicznych układu krążenia i oddechowego, np. Oxycon f-ry Jeager, cykloergometry Monark do oznaczania poziomu kwasu mlekowego metodą enzymetryczną przy pomocy aparatury Lange i metodą paskową Boehringer Mannheim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmk
Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Police
|
Wysłany: Wto 0:50, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Moon, ale to sa informacje skopiowane ze stron uniwersyteckich, przynajmniej ta dotyczaca Geo. Inne zapewne tez. Kto myslal o studiach juz dawno to czytal. Ogolnie to wszystko ladnie brzmi i nie ma co popadac w zachwyt. Moze zamiast powielac informacje ogolniedostepne na stronach wydzialu, zrobic subiektywny opis kierunkow, bo to, co mozna przeczytac wyzej, to na ogol wielka sciema. Najbardziej rozbawil mnie fragment o jezykach obcych.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chmk dnia Wto 12:11, 21 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin
Moderator

Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp
|
Wysłany: Wto 11:12, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
chmk napisał: | Moon, ale ta sa informacje skopiowane ze stron uniwersyteckich, przynajmniej ta dotyczaca Geo. Inne zapewne tez. Kto myslal o studiach juz dawno to czytal. Ogolnie to wszystko ladnie brzmi i nie ma co popadac w zachwyt. Moze zamiast powielac informacje ogolniedostepne na stronach wydzialu, zrobic subiektywny opis kierunkow, bo to, co mozna przeczytac wyzej, to na ogol wielka sciema. Najbardziej rozbawil mnie fragment o jezykach obcych. |
Może dlatego lepiej tego nie czytać... Ja jeszcze do tego nie zabrałem się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
layla_m
Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 14:17, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
i na pewno nic nie straciłeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Moon
Administrator

Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:15, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
ale nie każdy potrafi znaleść opis kierunków, dlatego podałam...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matylda
Moderator

Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:47, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
wierzcie mi, Admin wie, co robi
wiec prosimy starsze roczniki, by sie wypowiadały nt każdego z kierunków - jak to jest na prawdę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waski
Moderator

Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mirosławiec :D
|
Wysłany: Wto 18:39, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Hmmm może ja coś powiem o TiRze po 10 miesiącach doświadczeń
Największą trudnością jest dostanie się, a pozniej juz z gorki lub pod gorke. Pierwszy semestr dosc ciekawy a zarazem trudny. Zostajemy rzuceni na gleboka wode. Po pierwsze kto wiedzial ze istnieje tyle rodzaji geografii?? Ogolnie zostaje ona rozbita na: Podstwy Geografii Fizycznej, Geografię polityczną świata, Środowisko geologiczne, Klimatologia oraz Topografia w turystyce (W tym roku program bedzie sie troche roznil wiec podaje info co do rocznika 2006/2007). Przedmioty te sa "ciekawe" dla studentów ktorzy nie maja co robić i chodza na wyklady.
Z pośród tych przedmiotów najciekawszym jest geologia. Wejsciowka co cwiczenia, ale za to przynajmniej wiemy na czym stoimy. Prowadzacy jest "ogarniety" (dr Woźiński aka "Baca") na zajęciach najpierw piszemy wejsciowke pozniej rozpoznajemy skaly, ich strukture, teksture oraz własciwosci.
Ćw z topografii sa ciekawe i ucza jak rysować mapy, okreslac polożenie geograficzne i topograficzne oraz inne np. rysowanie poziomic. Ogolnie duzo rysowania i kolorowania. Klimatologia jest dosc ciezkim przedmiotem zarowno wyklady jak i cw. Na cw cyly 3 wejsciowki w ciagu semestru. Duzo wzorow. Ogolnie niepolecam
O wykładach nie mowię bo nie uczeszczalem raczej.
Co do pierwszego semestru mamy jeszcze do czynienia z przedmiotem o ciekawej nazwie: Pedagogika czasu wolnego. Są to wykłady na ktore trzeba było uczęszczać aby otrzymać zaliczenie. Czasami nudno, czasami śmiesznie i ciekawie. Na zajeciach dowiadujemy sie o historii czasu wolnego tzn co mozna robic jak najlepiej rozgospodarowac wolna chwile oraz o roznych zjawiskach z tym zwiazanymi. Ogolnie duzo ciekawostek.
Ekologia- wyklady "dziwne" choć byłem tylko raz (nudno....). Co do ćw to wejściowka na wstepie i na kazde cw jakies zadania. Ogolnie do ogarniecia i nie takie trudne choc duzo czytania...
Podstawy turystyki- powiedzmy ze rozmowy na temat turystyki, czyli takie wejscie w tę tematykę. Ogladanie slajdow oraz co jakis czas jakies zadanko np. wywiad w biurze turystycznym.
To tyle co do semestru pierwszego. Semestr drugi opisze przy innej okazji
I bardzo radośnie plus dla Ciebie dobry człowieku
Edit by Matylda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
medziq
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: mam to niby wiedzieć?
|
Wysłany: Pią 0:05, 07 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
No co wy takie rzeczy będą? Ale wesoło Mi się podoba ... chyba i co by nie mówić zastanawiałam sie co to takiego ta pedagogika casu wolnego ;] wielkie aLOha
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krisu
Moderator

Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 0:39, 07 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
waski napisał: |
Hmmm może ja coś powiem o TiRze po 10 miesiącach doświadczeń
|
Trzeba przyznać że ciekawy opis ;D Czekamy na część o drugim semestrze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|